Vyhledej
ZŠ Schulzovy sady > Doprava > aktuálně

Novinky na Benešově nábřeží pletou lidem hlavu. Pro některé máme vysvětlení.

Redakce / 7.11.2016, Dvůr Králové nad Labem
Na rekonstruovaném nábřeží Benešovo se objevily novinky. Nejviditelnější změnou jsou určitě autobusové zastávky v podobě zálivů, ale také v jednom případě jejich zrušení či posunutí. Přibylo také svislé značení včetně značky s cyklistou. Důvody realizace vybraných novinek popisujeme v článku.

1. Byla zrušena autobusová zastávka za mostem Jana Palacha. Nová autobusová zastávka - Benešovo nábřeží

Zastávka s původním zastřešením nebyla zrušena, jen se nástup a výstup cestujících posunul před most Jana Palacha, aby lidé vystupující v této části nábřeží zbytečně neztráceli čas zajížďkou na zastávku „kostel”. Nejbližší zastávkou za mostem je zastávka ve Strži. Zastřešení nové zastávky před mostem J. Palacha se jistě nabízí, ale není to nyní na pořadu dne. 


2. Na nábřeží je stále rychlost omezena na 30 km/h. 

Provádí se zde dokončovací práce a úklid (to platí o rekonstruovaném úseku silnice č. III/30012 nábř. Beneše, Štefanikova), ale také by mělo dojít na opravy objízdných tras v ulicích Jiráskova, Nedbalova, Vrchlického, Nerudova, Pod Slévárnou, Odbojářů, Milady Horákové ve Dvoře Králové nad Labem. 


3. Vznikly nové autobusové zálivy na straně u bytových domů, zastávky bez zálivů na straně blíže k Labi. Proč se neudělaly zálivy na obou stranách?

Na Benešově nábřeží není na straně u Labe místo na autobusové zálivy z důvodu blízkosti Labe, ale svůj vliv na to má i existence lipového stromořadí. A v ulici Štefánikova by již nezbylo místo pro cyklisty.

 

4. Po nábřeží blíže Labe má být vedena cyklostezka.

„Cyklostezka“ je projektována v režimu Smíšená stezka pro pěší a cyklisty (dopravní značka C9a). Tento režim bude po celé pravé straně od Denisova nábřeží po zoo. Realizace je předpokládána v roce 2017. Nyní již svislé značky po levé straně nábřeží upozorňují na vyhrazený cyklistický pruh ve směru k Tesco. Vodorovné značení zatím nebylo provedeno. 

 

5. Novinkou je záliv na levé straně nábřeží, který dle své velikosti není určen autobusům. 

Jedná se o připojovací pruh pro cyklisty (obdobné řešení jako na 5. květnu). Zřetelně to bude vidět po dokončení vodorovného dopravního značení. 


6. Na nábřeží nebyla vyprojektována parkovací místa, ačkoliv pro zálivy na autobusy zde místo bylo. 

Parkování vozidel zde není řešeno z důvodu vysokých nákladů na jeho realizaci, která by vyvolala přeložku plynového a telekomunikačního vedení v ceně několika milionů korun. Jen přeložka sítí ve dvou místech kvůli autobusovým zálivům vyšla na více než 1. mil. Kč.

 

7. Letos nebyla realizována plánovaná rekonstrukce mostu Jana Palacha. Kdy bude realizována a jak bude časově náročná? 

Se zahájením prací na opravě mostu Jana Palacha se počítá v jarních měsících (duben, květen), dle počasí a stavu vody. Doba výstavby je odhadována zhruba na 6 měsíců.


www.Kralovedvorsko.cz


Související články
Královéhradecký kraj našel peníze na obnovu povrchu dalších 31 kilometrů silnic druhých a třetích tříd. I na Královédvorsku.
Královédvorsko potrápí nové objižďky. Opravy železničních přejezdů potrvají 10 dnů. Změna je i ve výlukovém řádu MHD linky č. 1.
O víkendu se bude ve Dvoře slavit. V pondělí 24. října se otevírá rekonstruované nábřeží Benešovo.
Klicperova ulice (Pekárka) je opět částečně uzavřena. Měvak zde staví nový úsek kanalizace
Málo využívaná linka MHD ve Dvoře je zrušena. Na hřbitov bude jezdit linka č. 2 celoročně.
Vaše komentáře
nábřeží a nesmyslná záchrana přestárlých stromů, 7.11.2016 08:41, Reagovat
Bylo by možné,( když už byla zachráněna lipová alej podél celého nábřeží, a tím omezena rekonstrukce, která ovlivnila podobu silnice na celá desetiletí a byly znehodnoceny obrubníky z Královédvorského pískovce), provézt ozdravný řez korun těchto přestárlých stromů ??? Jeďte se podívat na hřbitov ve Verdeku. Tam byl ještě za vedení Tsm pana Petrů proveden ozdravný řez lip v hlavní části hřbitova.(škoda, že to nástupce nedodělal i v horní části)....Radost podívat, krásná práce. Nebo se ochránci v čele s panem místostarosou Sedláčkem bojí, že to polovina stromů nezvládne a urychlí to jejich konec ? A pak to pinožení kolem lipové aleje bylo nanic?
Re: nábřeží a nesmyslná záchrana přestárlých stromů, 7.11.2016 12:08, Reagovat
Já si zase naopak víc vážím těch stromů než nějaké silnice a obrubníků :) Silnic a obrubníků je všude víc než dost, stromů už tolik ne :)
Re: Re: nábřeží a nesmyslná záchrana přestárlých stromů, 7.11.2016 12:25, Reagovat
Nejde mi prioritně o kácení ZDRAVÝCH stromů, ale o jejich údržbu a případné omlazení. Nevím jestli jste Dvorák, pokud ano, tak jistě víte, jak to vypadá po celém nábřeží po jakékoli bouřce, nebo když trošku zafouká. A jestli jste dostatečně objektivní, tak víte, že stromů v celé republice naopak přibývá. A to je dobře.
Re: nábřeží a nesmyslná záchrana přestárlých stromů7.11.2016 12:56, Reagovat
Už jsme to tu psali, ale zopakujeme: ve Dvoře Králové je na 7000 solitérních stromů, kdyby se každých 10 let měl dělat ozdravný řez, vyjde to na 700 stromů ročně.. Na to město nemá ani kapacitu, ani peníze. A btw. lipová alej na nábřeží nebývala - můžete se přesvědčit na dobových fotkách.

Přečteno 5061x