Dítě by při nástupu do školy mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v základních matematických pojmech. Co to v praxi znamená?
FOTOGALERIE - Ze školky do školy - 8. díl Myšlení a paměť
Dávejte dítěti hádanky, luštěte věku přiměřené rébusy a labyrinty.
Dítě by při nástupu do školy mělo mít dostatečně rozvinutou paměť a schopnost vědomě se učit. Důležitá je také schopnost soustředit se na zadané úkoly a samostatně je dokončit.
Jak oblast paměti rozvíjet v domácím prostředí?
Učte děti říkadla, rozpočítadla, básničky a písničky.
Zahrajte si jednoduchou kimovu hru – nechte dítě zapamatovat si sadu předmětů a poté je schovávejte. Využít k tomu můžete Monkeyho hru z videa o zrakové paměti nebo nejrůznější předměty či obrázky, které máte doma.
Na ZŠ Schulzovy sady využíváme nejrůznější logické úlohy, žáci se účastní logických olympiád. Žákům 5. tříd je nabízen volitelný předmět Cvičení z matematiky. Nejen svou paměť mohou naši žáci využít ve školních i vyšších kolech recitačních a pěveckých soutěží nebo na zkouškách a vystoupeních Sboráčku.
Další díl seriálu bude mít téma tvořivost.
Eliška Tauchmanová, školní speciální pedagog
&
Monika Voleská, školní psycholog
Základní školy Schulzovy sady
Dvůr Králové nad Labem