Vyhledej
ZŠ Schulzovy sady > Vzdělávání > základní školy > ZŠ Strž

Jak jsme s žáky ZŠ Strž poznávali Anglii

Redakce / 31.05.2019, Dvůr Králové nad Labem, zsstrz.kralovedvorsko.cz
Hned po Velikonocích jsme se vydali s výběrem žáků naší školy na dlouhou cestu do francouzského přístavu Calais a odtud trajektem na Britské ostrovy.

FOTOGALERIE - Jak jsme poznávali Anglii

První den nás čekalo zajímavé město Brighton, kde jsme si prohlídli proslulé molo se spoustou atrakcí, nahlédli jsme do života britské aristokracie při návštěvě královského paláce - Royal Pavilion a obdivovali jsme podmořský svět v Sea Life Centre.
Stihli jsme se ještě rozhlédnout po obchodech a zajít na malé občerstvení a k večeru si nás již rozebraly naše hostitelské rodiny. Děti tak měly možnost poznat běžný rodinný život v Anglii, konverzovat s rodilými mluvčími a využít své znalosti angličtiny v každodenních situacích. ¨
Další den jsme zavítali do přístavu Porthsmouth, kde jsme si prohlédli loď HMS Victory, se kterou Angličané pod vedením Horatia Nelsona vyhráli bitvu u Trafalgaru. Odpoledne jsme si užili krásného slunečného počasí při procházce ve skanzenu v Chichesteru, kde mají na ploše třinácti fotbalových hřišť venkovské stavby ze 13. – 19. století.
Čtvrtý den jsme strávili na křídových útesech Seven Sisters, poznali zákoutí pašeráckých jeskyní v přímořském městě Hastings a navštívili jsme sídlo rodu Boleynů – Hever Castle, kde prožila své dětství Anna Boleynová, manželka krále Jindřicha VIII.
V sobotu ráno jsme se vydali do Londýna. Nejprve jsme si prohlédli Greenwich a pak jsme se lodí po Temži plavili do centra velkoměsta. Mohli jsme tak obdivovat známé památky jako je Tower of London, Tower Bridge, St. Paul´s Cathedral a další. Pěšky jsme potom prošli centrum, kde se již vše připravovalo na nedělní londýnský maraton. Viděli jsme Big Ben, který se v současné době opravuje, Houses of Parliament, Westminster Abbey, dům paní premiérky v Downing Street 10, Trafalgar Square nebo Buckinghamská palác. Na známém Leicester Square jsme měli rozchod a mohli se tak podívat po obchodech, restauracích nebo na vystoupení pouličních umělců. V podvečer jsme se zase lodí přepravili k O2 aréně, kde na nás čekal náš autobus, a vydali jsme se směrem k Eurotunelu.
Měli jsme tak možnost zažít oba způsoby dopravy přes Lamanšský kanál.
V neděli jsme se v odpoledních hodinách vrátili všichni v pořádku a plni zážitků zpět do Dvora.

Mgr. Gabriela Geislerová, Mgr. Stanislav Ježek
ZŠ Strž
Více foto na www.zsstrz.cz.

Další články ZŠ Strž

Související články
Součástí distanční výuky na základní škole ve Strži je i oblíbená on-line družina