ZŠ Schulzovy sady > Vzdělávání > základní školy > ZŠ Schulzovy sadyZe školky do školy - 8. díl seriálu (Myšlení)
Dítě by při nástupu do školy mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v základních matematických pojmech.
FOTOGALERIE - Ze školky do školy - 8. díl Myšlení
Co to v praxi znamená?
- Že bude umět počítat na prstech a vyjmenovat číselnou řadu do 5 nebo 10.
- Dokáže porovnávat, rozumí pojmům stejně, méně a více.
- Dovede řadit podle velikosti a poznat největší a nejmenší věc.
- Zvládne třídění do skupin podle tvaru, barvy velikosti, délky nebo váhy.
- Umí řešit jednoduché hádanky, slovní příklady, rébusy a labyrinty.
Jak v domácím prostředí rozvíjet tuto oblast?
- Pro inspiraci si pusťte naše video.
- Zahrajte si domino. Ale ne obrázkové, to klasické, s tečkami. Trénujte u toho počítání teček a jejich porovnávání.
- Nechte dítě srovnat plyšáky podle velikosti. Ptejte se, který z nich je nejmenší/největší.
- Pracujte se stavebnicemi, počítejte kostky, stavte různě velké věže.
- Pusťte si videa od opičáka Monkeyho o třídění a tvarech nebo o porovnávání, množství a řazení. Využijte také náš pracovní list.
- Dávejte dítěti hádanky, luštěte věku přiměřené rébusy a labyrinty, hrajte společenské hry (Člověče nezlob se, Labyrint, pexeso...).
Nejrůznější logické úlohy využíváme u nás ve škole i při běžné výuce, žáci se pravidelně účastní logických olympiád. Myšlení našich žáků rozvíjíme také v rámci nejrůznějších projektových dnů a žákům 5. tříd nabízíme volitelný předmět Cvičení z matematiky. Na druhém stupni je pro všechny třídy navýšená dotace na 5 hodin matematiky, z toho jedna vyučovací hodina je povolená, aby byla zajištěná zvýšená individualizace výuky pro žáky nadané i pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami.
Další díl seriálu se bude věnovat tématu Paměť.
Eliška Tauchmanová, školní speciální pedagog
& kol.
Základní školy Schulzovy sady
Dvůr Králové nad Labem
Další články ZŠ Schulzovy sady