ZŠ Schulzovy sady > Vzdělávání > základní školy > ZŠ Schulzovy sadyZe školky do školy - 9. díl seriálu (Paměť)
Dítě by při nástupu do školy mělo mít dostatečně rozvinutou paměť a schopnost vědomě se učit. Mělo by být schopné si zapamatovat, co prožilo, vidělo a slyšelo, a vyprávět o těchto zážitcích. Důležitá je také schopnost soustředit se na zadané úkoly a samostatně je dokončit.
FOTOGALERIE - Ze školky do školy - 9. paměť
Jak oblast paměti rozvíjet v domácím prostředí?
- Učte děti říkadla, rozpočítadla, básničky a písničky.
- Nechte je předávat vzkazy, zadávejte jim sled instrukcí, které mají splnit.
- Pusťte si video s Monkeym o sluchové paměti.
- Vytleskávejte nebo vyťukávejte dětem jednoduché rytmy, které mají opakovat.
- Povídejte si s dítětem o jeho dni. Co prožilo a vidělo.
- Zahrajte si jednoduchou Kimovu hru – nechte dítě zapamatovat si sadu předmětů a poté je schovávejte. Využít k tomu můžete Monkeyho hru z videa o zrakové paměti nebo nejrůznější předměty či obrázky, které máte doma.
- Vytáhněte jakékoliv pexeso a hrajte. Schválně, jestli na tom se zrakovou pamětí nebude lépe váš syn nebo dcera.
Žáci ZŠ Schulzovy sady tříbí paměťové schopnosti
učením se básniček a písniček. Někteří je pak mohou využít ve školních i vyšších kolech recitačních a pěveckých soutěží nebo na zkouškách a vystoupeních Sboráčku.
Další díl seriálu bude mít téma
tvořivost.
Eliška Tauchmanová, školní speciální pedagog
& kol.
Základní školy Schulzovy sady
Dvůr Králové nad Labem Další články ZŠ Schulzovy sady